Eetboxen

HelloFresh groeit met 2 miljoen extra klanten

De HelloFresh box met verse producten. In deze HelloFresh box zitten de ingrediënten voor vijf maaltijden.  Beeld ANP
De HelloFresh box met verse producten. In deze HelloFresh box zitten de ingrediënten voor vijf maaltijden.Beeld ANP

Maaltijdboxenbezorger HelloFresh heeft in de eerste drie maanden van dit jaar 2 miljoen extra klanten weten te trekken. Daarmee maken wereldwijd nu 7,3 miljoen mensen gebruik van een maaltijdbox van het bedrijf.

Het van oorsprong Duitse bedrijf heeft nog altijd profijt van mensen die door de coronapandemie niet naar de supermarkt willen of thuiszitten door lockdowns. Eind vorig jaar had HelloFresh ruim 5 miljoen klanten, eind maart waren dat er ruim 7 miljoen. In totaal bezorgde HelloFresh in het eerste kwartaal van dit jaar bijna 240 miljoen maaltijdboxen.

Volgens topman Dominik Richter heeft het bedrijf hard gewerkt om de capaciteitsproblemen die het bedrijf in de Verenigde Staten vorig jaar had, weg te werken. Mede als gevolg daarvan is het aantal klanten gegroeid. Daarnaast zijn klanten vanwege de coronacrisis meer online gaan bestellen, waaronder de boodschappen, om niet naar supermarkten te hoeven gaan.

In Nederland konden klanten als eerste naast de avondmaaltijd ook andere producten bestellen. Pauwel Wiertsema, de CEO van HelloFresh Benelux: “We boden al extra’s zoals een fruit-, bak- en wijnbox. Sinds begin dit jaar hebben we meer dan 150 producten toegevoegd, zoals brood, kaas, desserts en nog veel meer.” Deze extra producten zijn in trek, laat het bedrijf weten. Het assortiment aan extra’s zal in de loop van 2021 meer dan verdubbeld worden.

De omzet is in januari, februari en maart ten opzichte van een jaar eerder meer dan verdubbeld naar 1,4 miljard euro. Dat is meer dan waar analisten op rekenden. De aangepaste bedrijfswinst, oftewel winst voor belastingen, rente en afschrijvingen, komt uit op 159 miljoen euro. Dat is ook waarop het bedrijf rekende, maar wel aanleiding om de vooruitzichten te verhogen. HelloFresh rekent voor dit jaar op een omzetgroei van tussen de 35 en 45 procent.

Lees ook:

Kan de maaltijdbox de klant ook na corona vasthouden?

Maaltijdboxbezorgers als HelloFresh draaien op volle toeren in coronatijd. De kunst is nu om de klanten vast te houden.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden