Nieuws Media

Russische zender door Londen beboet over Skripal-berichtgeving

Beeld RT

De Britse toezichthouder op de media, Ofcom, heeft de internationale Russische nieuwszender RT - het voormalige Russia Today - beboet voor wat de overheidsinstelling ziet als partijdige berichtgeving over politieke kwesties. 

Ofcom heeft een boete van 200.000 pond (223.000 euro) opgelegd. Ofcom valt onder de Britse overheid en stoort zich aan de berichtgeving over kwesties als de affaire Sergej Skripal, de burgeroorlog in Syrië en de strijd in Oekraïne. Die strookt vaak niet met de visie van de Britse regering die telkens wijst op een zeer kwalijke rol van het Kremlin. RT, van het door het Kremlin gefinancierde Russische bedrijf ANO TV Novosti, kijkt hier met een andere bril naar.

RT heeft in een reactie gezegd de boete volslagen fout te vinden, mede omdat de kwestie ook nog bij rechters ligt die nog geen uitspraak hebben gedaan.

Meer over

Wilt u iets delen met Trouw?

Tip hier onze journalisten

Op alle verhalen van Trouw rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@trouw.nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden