*

 

Amerikanen zorgen iets beter voor hun hart

Door: redactie − 08/02/07, 19:31

NEW YORK (ANP) - Hoewel steeds meer Amerikanen lijden aan overgewicht, blijkt uit een studie dat het dieet van volwassen inwoners van de VS de afgelopen twintig jaar gezonder is geworden. Meer mensen hebben hun eten aangepast aan de aanbevelingen die gelden voor het voorkomen van hart- en vaatziekten.

Dat blijkt uit een onderzoek dat is gepubliceerd in het Journal of the American Dietetic Association. Amerikanen aten in 2002 meer fruit, groenten, volkoren granen en minder verzadigde en andere vetten dan in 1980.

Ook de inname van voedsel met een hoog cholesterolgehalte is afgenomen. De onderzoekers vrezen wel dat de stijgende lijn die in de onderzochte periode is waargenomen inmiddels is afgevlakt. Tussen 1997 en 2002 was er al minder vooruitgang dan in de jaren daarvoor.

mailIcon print |