DEN HAAG (ANP) - De Voedsel- en Waren Autoriteit (VWA) raadt de consumptie van zuiveldrankjes met probiotica niet af. Volgens de instantie hebben gezonde mensen bij het drinken van die drankjes geen nadelige effecten ondervonden. Dat heeft de VWA donderdag bekendgemaakt.
De VWA brengt nog geen advies uit voor het gebruik van probiotica in voeding door kwetsbare groepen. Het bureau Risicobeoordeling van de VWA verwacht dit op basis van gedaan en lopend onderzoek binnen een aantal maanden te doen, liet een woordvoerder weten.
Woensdag maakte het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMCU) bekend dat bij een wetenschappelijk onderzoek naar de werking van probiotica doden zijn gevallen. Hierbij ging het om mensen die ernstig ziek waren.
© - Alle rechten voorbehouden.
Lees de gebruiksvoorwaarden.